fredag 7. oktober 2011

Gulv å gå på / Good for toes and eyes


I dag har jeg lyst å svinge innom temaet "fine gulv". 
Samler meg litt inspirasjonsbilder over tid. 
På tide med et lite dryss. 

Over: Cello, hvitkalket eik parkett, Byggmakker

Douglas gran fra Dinesen - aldri feil! :)



Tage Andersen via Proforma


Smokey mountain fra Gulvspesialisten


Nydelig fiskebeinsparkett via Stadshem mäkleri.


Gamle lærbelter blir gulv. Ting London



Flott pussa betonggulv (ukjent kilde)



Youngfolksociety Tumblr

Har du tips om andre fine jeg bør vite om?
vi satser på husprosjekt om ikke altfor lenge,
så her samler vi tips og inspirasjon... :)



Jeg ønsker alle som titter innom her
ei riktig god helg.


I neste innlegg
stilig svensk

7 kommentarer:

  1. Så mange flotte tregulv!
    Vi har faktisk linoleum i hele 1.etasjen utenom bad.
    Høres jo litt rart ut, kanskje noe å blogge om?
    God kveld i stuen :)

    SvarSlett
  2. Takk for tips! Starter øyestraks med husbygging, og Dinesen gulvene var bare fantastiske! Sikkert en fin pris også.. :) Må sjekkes nærmere!
    Ha en fin kveld :=)

    SvarSlett
  3. Sitter og koser meg med den fine bloggen din, alene hjemme med katten og et glass vin :) Takk for inspirerende og hyggelig fredagskos! Når du er inne på gulv,- På nye hytta vår, har vi tenkt epoxygulv, med varmekabler. Ikke så vanlig i private hus, men siden det blir en sommerhytte, syntes vi det var passe kult, praktisk og "rent".
    Hilsen Høn, Asker :)

    SvarSlett
  4. ÅÅ. jeg fikk lyst til å gå barbeint på de gulvene! :)

    SvarSlett
  5. Jeg er veldig svak for Diensen gulv:) (Er vel ikke akkurat alene om det:)).
    Hadde veldig lyst på det da vi bygget, men prisen ble for stiv...
    Er veldig glad for det valget vi havnet på da:) Etter min mening en fin erstatning for Dinesen:)
    Og skulle du lure, har vi hvitoljet eik fra Solidfloor:)

    Ellers har vi et vennepar som bygger nå, og de skal ha pusset betong i hele huset. Synes det høres råtøft ut! for de som våger å tenke litt annerledes:)

    Ønsker deg en herlig helg!
    Klem!

    SvarSlett
  6. Her var det mykje mjuke fine golv :) Er svak for Dinesen sitt eg også. Etter gymnaset var eg eitt år i Sveits og budde i det kulaste huset med fiskebeinsparkett, rosetter i taket, innebygde skap, spir og vridde skorsteinar. Eg var ikkje så gammal, men la merke til den parketten ja, den var nydelig - og hadde nok lagt der i maaaange tiår.

    God laurdagskveld!

    Klem Eli

    SvarSlett
  7. Favoritten er klart Dinesen gulv:-) dødsfint og bare deilige å gå barfot på. Ellers skulle jeg gjerne hatt betong gulv jeg:-) eller epoxy..
    Nå har vi vanlg tregulv- er veldig fornøyd med det også jeg da:-)

    Klem

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...