mandag 4. oktober 2010

Tid til overs..Hay

Jeg er i innspurten av deltidsstudiet mitt, og var nylig i hovedstaden for ei studiesamling. Da landets billig-flyselskap sende meg sms om at de hadde kansellert ettermiddagsflyet mitt, og fortalte meg at kunne vente fem timer til med å reise hjem.. (!), måtte jeg finne på noe. Jeg parkerte trillekofferten på Oslo S og tok meg en herlig spasertur i hovedstadens handlegate nr. 1.

Nederst i Hegdehaugsveien kom jeg over et butikkskilt jeg dro kjensel på, og vips stod jeg inne i Hays skjønne utstillingslokale. Her var det mye sukkertøy for øyet. Her er en rapport dokumentert av min gode venn - gamle "pansermobil".

Pinocchiotepper og morsomme småbord.
(Hva er det de heter nå igjen?)

Stilig glassboks til bilder og objektinnramming.
Vist med eksempelet familie-tegninger + notisbok.




Klokka Sunburst (til venstre) er definitivt på ønskelista mi..!

De er elegante disse "display-hyllene" - moderne settekasser i pleksiglass - praktisk eller bare til pynt.

Småfin og artig måte å organisere dilldall på?

I barnehjørnet: Fjellreven-sekkene kommer til heder og verdighet igjen - her er barnestørrelsen. Kjempesøte. (men ikke praktisk for langturer - skulderselene mangler padding)

Bring naturen inn: her er insektmodeller satt bak glass og ramme. Og på bordet står pynt i form av fugler i tre.


Fant ikke noe produsentnavn på denne herlige saken. Men morsom og fin er den; stor og liten vasevariant - laget i gummi!! :) Lekkert med bare hvitt og grønt, ikke sant? Tror det er favorittfargekombinasjonen min for tida.


Hay har både tepper, møbler og tilbehør.



Burde det ikke strengt tatt finnes en kompensasjonsordning for flyforsinkelser? Som for eks. kan brukes på en ekstra butikkrunde mens man venter..? :)

My airline chose to cancel my flight last week, and had me wait five extra hours to get home..! Well, since you have to make the most of it, I spent it strolling down Oslo's shopping street number one. And found this little pearl of a great interior design store, called Hay.

I neste innlegg
godt underlag

6 kommentarer:

  1. Ser ut til at du fikk fordrevet tiden godt i løpet av de fem timene:) HAY er konge:)

    SvarSlett
  2. Slike forsinkelser er ikke dumme. Bordet fra HAY heter DLM - Don't leave me :)

    SvarSlett
  3. Ser ut som du fikk utnytta de fem ekstra timene godt! ☺ Kul butikk.

    SvarSlett
  4. Må desverre skuffe deg. Lodde nok ikke ut en gryte, føler ikke jeg kan gi de vekk når jeg har fått de selv.
    Så jeg må nok finne på noe annet.

    Elsker butikken. Håper jeg kan besøke den en gang!

    SvarSlett
  5. Tiden klarte vel å løpe ganske så fort der inne vil jeg tro. :)
    Mye spennende! Likte insektene og "settekassene" godt. Tøft!
    Håper turen hjem til slutt gikk vel og bra. :)

    SvarSlett
  6. Ikke dumt å dumpe innom denne butikken nei!

    Har vært der jeg også, så mye kjekt!

    Vi vurderer om vi skal kjøpe DLM-bordet i blått, ettersom vi er inne i en blå periode for tiden. Får tenke litt mer på det før vi evt. går til verks!

    Tusen takk for koselig kommentar hos oss! Er kjekt nå når vi begynner å komme i orden og kan finne roen! Nå begynner den vanskelige jobben med å gjøre huset om til et koselig hjem - det tar vel litt tid tenker jeg!
    Men er jo SÅ kjekt da :)

    Ha en god dag!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...