fredag 7. mai 2010

Veggdekor

Tanya Goodwin. Refresh agency

Hva har jeg på veggen? Skal vi se ...
Grafiske trykk, tegninger, speil, rammer med foto, malerier, keramikkunst. Og i det nye rommet som er under utforming, kan hende et veggklistremerke? Vi får se.

Nå har jeg ikke flere vegger. :) Men skulle jeg være så heldig å få det en gang, eller byr anledningen seg til å tenke nytt og forandre, har jeg lyst til å få inn andre typer ting. Rammer, trykk og foto er flott, men gir som regel et ganske flatt inntrykk på en flat vegg. (Selv om belysning kan hjellpe)

Jeg elsker tanken på å gjøre noe spennende ut av veggen - og er kjempeglad når jeg får til litt mer tredimensjonale opplevelser, sånn som her.


og her



Her er ellers noen inspirasjonsbilder jeg har samle meg for veggdekor utenom det vanlige.

Moustache av Katrin Greiling. Ledning og lampe + wallsticker.


Marimekko Hektia tekstil hos http://www.hoiplusedgar.com/

 
Disse bildelistene blir jeg ikke lei av.
De gir en kjempefin mulighet til å gruppere bilder, bøker og småting.
Fra Skøna hem.


Gammel dør med patina. Fra http://www.inhome.no/

Flatt, ja. Men tøft. Dette er en hel kartongflate, faktisk,  
for klesmerket Noa noa, tror jeg. Her fra NewEnglandStyle blogg.
Setter et fint preg på rommet.

 
Alltid drømt om en biedermeyersofa? :)
Et veggbilde, som blir en ekstra sitteplass! :)

Kanskje ikke det vakreste bildeeksempelet, men jeg elsker stein som materiale. En slik vegg, lyssatt på en god måte, må da være helt lekkert i en heim! Fra http://www.steinsystemer.no/ 

Fiffig måte å organisere og samtidig stille ut smått tilbehør.
Fra bloggen Automatism.


Andre som har ideer og tips til "annerledes" veggdekor? Hvis du har blogg og får lyst å lage et innlegg, legg gjerne igjen link under her. Hvis du bare har lyst til å komme med et tips i kommentarform er du hjertelig velkommen til det også! Jeg utfordrer til stafett! :)

I neste innlegg
blir det stilig miks på kjøkken.

5 kommentarer:

  1. Hva vi har på veggen?! Jo, vi har en del foto (siden mannem min er fotograf), malerier, bildelister og barnetegninger. Men det kuleste vi har på veggen, er en gammel låvevegg. Den er nensomt tatt ned fra låven, og stt opp på den høye stueveggen vår. Jeg er veldig glad i den, og utrykket og fargene endrer seg etter hva slags lys som kommer inn det store vinduet ved siden av. Det var også noe av det første jeg blogget da jeg startet bloggen min :-)
    (http://passeligdose.blogspot.com/2009/10/stua.html)

    Når 4-årsfeiringa i helga er over, kanskje jeg tar stafettpinnen, og viser bilder fra andre ting vi har på veggen! God idé med stafett!

    SvarSlett
  2. Hei og tusen takk for så hyggelig kommentar på bloggen min, ble reint rørt jeg:-) Kjempehyggelig at du ville legge meg til på roll'en din også!

    Ser ut som du har en spennende blogg, jeg digger det første bildet her oppe!! Og dører på veggen er herlig.

    Skal ta meg god tid her inne når jeg har anledning, også la jeg meg til som følger, så får jeg med meg nyhetene fra deg.

    Ønsker deg en herlig helg! Klem fra Laila

    SvarSlett
  3. Et spennende tema;) Skulle jeg ønsket meg noe så måtte det ha vært et skikkelig maleri av en viss størrelse;)SÅ koselig at du vil være med på gi-vekken min;9 Ønsker deg ei fin helg!

    SvarSlett
  4. The first one is great, superb colour choice... very tasty :)
    ps. I dont't know what happened to your comment... it's gone, and I didn't get the chance to read it!

    SvarSlett
  5. Vi har store oljemaleri på veggene.
    Trodde at det ville bli knalldyrt, men fant noen billige på nett :-)
    www.stiligevegger.no

    Likte veldig godt solbrille bildet, kult

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...