tirsdag 20. oktober 2009

Gyllent soverom



Jeg kan like mange interiørstiler. Så lenge sammensetningen er vellykket, og helheten gir atmosfære. Å være helt tro til "en stil" kan føles litt begrensende, synes jeg. "Reglene" jeg følger må være mine egne! :) Og når vi velger noe, er det ene og alene utfra om vi selv vil like det. Slik må det vel være for alle? Jeg liker å utfordre meg selv til å "vokse" og utvikle meg også i interiørsmak. Og stilmiks syns jeg ofte gir uante og spennende resultater.

Jeg synes i alle fall at det er spennende å kikke på mange ulike typer interiørblogger og boliger. Hadde alle hatt det likedan som meg, hadde jo det vært råkjedelig! :) Ikke alt jeg presenterer i Åpent hus, er ting jeg ville valgt selv, men det kan jo være interessant å se på likevel??

Hm. Dette ble en slags "Uavhengighetserklæring", dette? Jaja. :) Over til dagens lille visning herfra: Dette er soverommet til noen i slekta. :) Rommet er ikke så stort, så de har holdt fargene lyse. Til og med tregulvet malte de lyst. Nydelig, synes jeg.




Utfordringen med nok skapplass har de løst ved å ha skap på ene hele veggen + bygge inn sengen. Mannen i huset har forhandlet seg frem til tv på soverommet, så den er det gjort plass til midt i skapseksjonen, sammen med litt personlige ting og noen stemningslys.




Som enkel dekor, har de valgt en krakk i gullmaling, og til å stå i stil: lette gardiner og en lysekrone i samme utførelse. Er det ikke delikat? Mer trengs ikke for å binde delene sammen og "sette stilen".



I neste innlegg blir det en kikk på kjøkkenet i samme huset.

(Alle foto: (c) Åpent hus - med tillatelse fra villaeierne)

3 kommentarer:

  1. Hei!
    ja her var det svalt og fint.Veldig grei skapordning.
    Super kveld til deg

    SvarSlett
  2. Veldig enkelt og samtidig elegant. Og mye skapplass på soverommet er kjempeviktig, lurt å bygge inn sengen.
    Gleder meg til å se kjøkkenet :)
    Ha en fin kveld!
    Kjersti

    SvarSlett
  3. Deilig rom med mye lys!!!
    Og takk for koselig hilsen hos meg. Putene med struktur (både en rosa og en beige) har jeg kjøpt på Living, mens de ensfargede i samme nyanser er fra Home&Cottage (av merke Himla). Ha en fin uke! Heidi:)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...